Matkaehdot
Nämä ehdot ovat voimassa kaikissa Sparticusin retkissä, vaelluksissa, koulutustapahtumissa ja elämyspalveluissa.
1. TERMIT
Näissä ehdoissa:
• “Tuote” viittaa kaikkiin retkiin, vaelluksiin, kursseihin, koulutustapahtumiin ja elämyspalveluihin.
• “Asiakas” tarkoittaa henkilöä, joka hakeutuu tai osallistuu tuotteeseen.
• “Kirjallinen materiaali” tarkoittaa tuotteeseen liittyviä ennakkovalmistautumista tukevia tietopaketteja, kuten retkisuunnitelmaa, turvallisuussuunnitelmaa, karttoja, videoita ja muita vastaavia materiaaleja, jotka toimitetaan asiakkaille ennen tuotteen alkamista.
• “Järjestäjä” viittaa Sparticus-toimintaa ylläpitäviin henkilöihin ja yrityksiin.
• “Verkkosivut” tarkoittavat sivustoa www.sparticus.fi ja sen sisältöä.
2. YLEISET MATKAEHDOT
Sovellamme tuotteissa Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) yleisiä matkapakettiehtoja. Toimintamme erityisluonteen vuoksi sovellamme lisäksi alla olevia ehtoja, jotka korvaavat vastaavat kohdat yleisistä matkapakettiehdoista.
3. VOIMASSAOLO JA EHTOJEN MUUTOKSET
Ehdot ovat voimassa toistaiseksi.
Ehtoja tulee noudattaa, ellei muuta ole etukäteen sovittu.
Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin. Asiakkaaseen sovelletaan niitä ehtoja, jotka olivat voimassa sillä hetkellä, kun hän hakeutui tuotteeseen.
4. SOPIMUS, HAKEUTUMINEN JA MAKSUT
Sopimus syntyy, kun asiakas hakeutuu tuotteeseen verkkosivujen lomakkeella tai sopimalla asiasta kirjallisesti. Hakeutumisella asiakas sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Järjestäjällä on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan osallistuminen tuotteeseen.
Maksu tulee suorittaa eräpäivään mennessä. Jos tuotteen alkamiseen on alle 14 vuorokautta, maksu on suoritettava 24 tunnin sisällä varauksesta/ laskun saapumisesta. Asiakkaalla on osallistumisoikeus tuotteeseen vasta, kun maksu on vastaanotettu. Maksun yhteydessä asiakkaalle toimitetaan mahdollinen kirjallinen materiaali tai sen ensimmäinen osa, joka täydentyy myöhemmin.
Jos maksu laiminlyödään, järjestäjällä on oikeus purkaa sopimus ilman erillistä ilmoitusta.
Tuotteen hinta määräytyy hakeutumishetkellä verkkosivuilla ilmoitetun hinnan mukaan. Asiakas voi olla velvollinen maksamaan myös lisäkuluja, kuten majoitus-, aamiaiskustannuksia, välinevuokria tai kuljetuskustannuksia, jos niitä on ilmoitettu verkkosivuilla. Näiden kulujen hinnat ovat arvioita ja voivat muuttua esimerkiksi ryhmäkoon tai palveluntarjoajien hintamuutosten vuoksi. Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Maksutavat: Tilisiirto (tulossa: Epassi, Smartum ja Edenred).
5. PERUUTUS
Asiakas voi perua osallistumisensa milloin tahansa ilmoittamalla siitä järjestäjälle kirjallisesti viipymättä.
• Viimeistään 30 vuorokautta ennen tuotteen alkamista: Asiakkaalta veloitetaan ainoastaan verkkosivuilla ilmoitetut lisäkulut, kuten majoituskustannukset, joita ei voida enää perua.
• 29–14 vuorokautta ennen tuotteen alkua: Veloitetaan 50 % kokonaishinnasta.
• Alle 14 vuorokautta ennen tuotteen alkua: Veloitetaan koko hinta.
Jos asiakas osallistuu tuotteeseen vain osittain tai keskeyttää sen (esim. poistuu omasta tahdostaan, loukkaantumisen vuoksi tai järjestäjän päätöksellä), hän on silti velvollinen maksamaan tuotteen koko hinnan sekä mahdolliset lisäkulut.
Järjestäjä voi perua tuotteen, jos verkkosivuilla ilmoitettu minimiosallistujamäärä ei täyty tai jos järjestäminen estyy ylivoimaisen esteen, kuten sairastumisen, vuoksi.
Järjestäjä ei vastaa asiakkaalle peruutuksesta aiheutuneista kuluista.
6. ASIAKKAAN KRITEERIT VAELLUKSILLA
Osallistuessaan tuotteeseen asiakas sitoutuu täyttämään seuraavat kriteerit:
• Tulet toimeen erilaisten ihmisten kanssa myös haastavissa olosuhteissa.
• Fyysinen ja psyykkinen kuntosi on riittävä osallistumiseen.
• Sinulla ei ole sairauksia tai muita terveysongelmia, jotka voisivat estää osallistumisen.
• Et käytä tuotteen aikana alkoholia humalahakuisesti – kohtuullinen nautiskelu on sallittua.
7. MUUTOKSET
Pidätämme oikeuden muuttaa tuotteiden ohjelmia, kuten aikatauluja, reittejä, palveluita ja leiripaikkoja.
8. HÄTÄTILANTEET
Hätätilanteessa noudatetaan järjestäjän turvallisuussuunnitelmaa sekä viranomaisten ohjeita.
9. TYYTYVÄISYYSTAKUU
Kaikkiin tuotteisiin sisältyy tyytyväisyystakuu. Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen, hän voi vaatia hinnan palautusta tuotteen päättymisen jälkeen. Palautuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti 7 vuorokauden kuluessa tuotteen päättymisestä. Asiakkaalle voidaan ensisijaisesti tarjota hyvitystä toiselle kurssille tai vastaavaan palveluun.
Tyytyväisyystakuu ei kata kohdealueen olosuhteisiin liittyviä tekijöitä, kuten sääolosuhteita tai luonnonilmiöitä (esim. revontulien puuttuminen revontulivaelluksella).
10. VAKUUTUKSET
Järjestäjä ei vastaa asiakkaiden vakuutuksista. Asiakkaiden tulee huolehtia omasta matkavakuutuksestaan.
11. KORVAUKSET
Järjestäjä ei korvaa sattuneita vahinkoja, joita yrityksen vastuuvakuutus ei kata.
12. PALVELUIDEN OHJEET JA EHDOT
Asiakkaiden tulee noudattaa palveluiden ohjeita ja ehtoja.
13. ROSKATON RETKEILY
Asiakkaiden tulee noudattaa roskattoman retkeilyn periaatteita kaikilla tuotteilla.
Lisätietoa: Metsähallituksen ohjeistus
14. ALENNUSHINNAT
Kolmannesta vaelluksesta 200 € alennus.
Tarjouksen voi käyttää 1,5 vuoden sisällä ensimmäisestä vaelluksesta. Vaellus tulee varata 1,5 vuoden sisällä ensimmäisestä vaelluksesta. Vaellus voi olla tämän jälkeenkin.